SELAMAT DATANG

KUALA LUMPUR SOCIETY OF PARENT AND GUARDIAN OF DEAF CHILDREN

No. Pendaftaran Pertubuhan : PPM/WP 374/01/(3) (WP 770)

ANDA BOLEH MENGHUBUNGI KAMI :

Pesiba Smart Centre
403 ,Tingkat 3,
Jalan Tuanku Abdul Rahman ( Hadapan Mydin Chow Kit )
50100 Kuala Lumpur.

Tel & Fax : 03- 26972113 , email - pesibakl@yahoo.com
Hot Lines & Sms : Pesiba Smart Centre - 017-2892254
Hot line Penulis : 012-6627699


AHLI GABUNGAN
PERSEKUTUAN ORANG PEKAK MALAYSIA

Selasa, 27 Oktober 2009

PROGRAM TAHUNAN UNIT REMAJA PESIBA

Pesiba akan mengadakan lawatan sambil belajar untuk remaja pekak pesiba untuk menggantikan program tahunan seperti Kem Kepimpinan dan Kem Ibadah dimana ianya telah ditangguhkan ke tahun hadapan, cuti semester pertama 2010.
Program Lawatan Sambil Belajar ke Negeri Trengganu adalah program pertama Pesiba yang membabitkan lawatan luar daripada Kuala Lumpur dan peserta-pesertanya adalah terdiri daripada anak-anak remaja pekak. Program ini adalah bertujuan memberi pendedahan kepada anak-anak remaja tentang keindahan alam semulajadi,sejarah negeri,cara kehidupan dan kecantikan pusat-pusat pelancongan di Pantai Timur.
Anak-anak remaja pekak akan dibawa melawat kampong nelayan,pelabuhan kapal/bot nelayan, tempat-tempat bersejarah, tempat pembuatan kain songket dan batik , barang-barang tembaga, kilang keropok lekor dan keropok kering dan masjid kristal serta lain-lain tempat yang akan memberi manfaat dan pendidikan.
Pesiba juga akan bekerjasama dengan UiTM Dungun untuk memberi peluang kepada anak-anak remaja pekak untuk membuat lawatan serta mengadakan program-program pendidikan dan motivasi.
Tarikh yang dicadangkan ialah pada 18hb, 19hb dan 20hb Disember 2009. Anak-anak remja yang berminat, sila hubungi pejabat persatuan untuk pendaftaran awal. Tempat adalah terhad kepada 40 orang sahaja. Bayarannya belum ditentukan dan anggaran perbelajaan adalah lebih kurang RM50.00 seorang untuk 3 hari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan