SELAMAT DATANG

KUALA LUMPUR SOCIETY OF PARENT AND GUARDIAN OF DEAF CHILDREN

No. Pendaftaran Pertubuhan : PPM/WP 374/01/(3) (WP 770)

ANDA BOLEH MENGHUBUNGI KAMI :

Pesiba Smart Centre
403 ,Tingkat 3,
Jalan Tuanku Abdul Rahman ( Hadapan Mydin Chow Kit )
50100 Kuala Lumpur.

Tel & Fax : 03- 26972113 , email - pesibakl@yahoo.com
Hot Lines & Sms : Pesiba Smart Centre - 017-2892254
Hot line Penulis : 012-6627699


AHLI GABUNGAN
PERSEKUTUAN ORANG PEKAK MALAYSIA

Isnin, 28 Julai 2008



Petikan dari Laman Web.............

Gejala Sosial Remaja Pekak dari kacamata Remaja Normal.



AlKisaHNya..Aku Ni TiNGGaL di SeBuah BAndAraYA di SeLanGoR Nie.. SaPe Yg TinGgAL KAt BAnDar ni,Tau La beRapa RamAi oRang BiSu kAt siNI.. KebANyaKAn YG Kita LiHAT IaLAh ReMaJa...Aku BukAn APe,Aku muSykiL lIhat DorANg nie.. :no: KadaNg2 AKu GeleNg KepalA tGok GelaGat DoRAng. MemaNg X DInAFikAN MerEkA JuGA mAnuSIa BiAse.. YanG Aku seDiH sGt, AkU LiHAt SegElInTir DorANg Ni SukEr LEpAk,X kIra LAki PomPuaN.. Ade Yg Mat ReMpiT..RamBut Pon StyLo..Yg PomPuAn LAk SekSi gILers...Lagi MenYayAt hAti..Yg PoMpUan Tu Bleh PLak SmoKIng DI kHaLayAk RamAi :ohmy: .. Aku X PeRNAh NamPAK reMaJA PoMpUan Yg X BiSu IsaP RoKok di KhaLayAk UmUm.....Ni dAhLa BisU,Isap RoKOk Laks..LelAKi PLak dGn MotoNya MengALaHkan Mat RemPit Yg SediA Ade..Isk..Aku Pon X TAu NAk cKAp APe..So PAda PenDapaT KoRAng McMner... :unsure: Ape PAnDanGAn KoRAng PerKArA ni???

Komen pertama.

owhhh kirenye sambil isap rokoksambil wat bahase isyarat....ntah laa..trend agaknye...nk buat cmner...derang kategori sosial di klgn org bisu...

Komen kedua..

Aku x setuju klu nk kata dorg dipinggirkan.. Bukan dorg dipinggirkan tp cume kita x leh nk berbahasa dgn dorg.. Adik member aku pun ade bisu,time dtg rumh aku..ok jer..time nk berbual kitorg taip kat hp,xpon tulis ats kertas... Tp aku rasa terpulang pada diri sendiri...Mungkin dorg x sedar..mereka ade kekurangan...

Komen ketiga..

herm... remaja tu x kira la perempuan atau lelaki...tak kra bisu ataupun pekak...perasaan ingin mencuba sesuatu tu pasti ada...dan tidak hairanlah jika lihat remaja sekarang ni merokok...dah jadi macam satu trend.. perkara ni mestilah diatasi...agar tidak mencuba "benda" lain lg...perkara macam ni sikit sebanyak bermula dari rumah...perasaan memberontak... mencuba sesuatu yg baru, etc yg negatif la... inginkan kebebasan.. ada pada setiap remaja...bersamalah kita memerangi budaya negatif dikalangan remaja...klu tak kita siapa lg?? ibu bapa juga perlu memainkan peranan yg lebih penting....okes... 10sen dari aku..better watchout!!!~

Komen Ke empat

apa yang nak heran sangat org pekak ke buta buat perangai... topic starter cam nak cakap = "dah la buta, pekak, bisu, tapi perangai teruk @ dah la cacat, perangai cacat"... hahaah camtu la.... tapi perlu tau la.. diorang pon ada nafsu dan akal.... yang SEMPURNA pon teruk.. betul tak? apsal yang sempurna takleh jadi baik.. sempurna cukup semua sifat....? apsal nak heran yang kurang deria nih.... hohohoh....
Komen Kelima.

Memang betul dorg pon manusia gak..ade nafsu..Tp aku rasa sedih sgt..Tuhan dah beri dorg kekurangan biar dorg sedar diri... Klu org x bisu,isap rokok tiba2 jadi bisu,tu dah mmg kena hukum Tuhan..Ni dah terang2 Allah bg bisu tp perangai lg teruk dr org x bisu..Ape kes..Aku nak sound jer tp masa tu aku tgah ngadap ayam di KFC..Dorg betul2 lepak kat seblah KFC tu. Adik lelaki aku siap sound ' Muke cantik walaupon bisu tapi syangnya...."..Korang phm2 la penyambung ayat tu...AKu cume nak luahkan jer rasa sedih tgok golongn mcm tu jd x betul,sosial sgt.. Aku sedih tgok org2 bisu. Aku x dpt bygkan klu aku bisu.. :no: Tapi dorg mcm xde perasaan lak...Adeh... Semoga Tuhan buka pintu taubat kat dorang semua...


Apa komen anda............anak anda,...... komuniti anda.....!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan